سنگ بنای آژانس دیجیتال مارکتینگ ماتو، در سال ۱۳۸۹ در مشهد، با ایدهای نرمافزار محور گذاشته شد. در این سال، بنیانگذاران ماتو از دل دانشگاه، دور هم جمع شدند تا در حوزه IT و نرمافزار، فعالیت خودشان را آغاز کنند. بعد از چندسال آزمون و خطا و یادگرفتن از بازار اما داستان ماتو، تغییر کرد. ماتو، با شناختی که از بازار پیدا کرده بود، متوجه جای خالی یک شرکت دیجیتال مارکتینگ کامل، در اکوسیستم بازاریابی کشور شدند. درست در همین زمان، در سال ۹۴، مسیر شرکت ماتو تغییر اساسی کرد. ماتو از یک شرکت حوزه نرمافزار، به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ تغییر مسیر داد. اما برای رشد و توسعه، نیاز به تغییرات اساسی داشت.